کد خبر: ۲۴۵۵۶
|
۲۰ دی ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۰
در گفتگو با نبض فناوری؛

دانش‌بنیان‌ها باید نیاز صنعت برق را شناسایی کنند| تدوین ۲۴۰ استاندارد برای نیروگاه‌ها و پست‌های برق

رئیس گروه استاندارد و توسعه فناوری شرکت توانیر، با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان باید نیاز‌های صنعت برق شناسایی کرده و در جهت رفع این نیاز‌ها تلاش کنند، گفت: یکی از مشکلات اساسی ما نه تنها در صنعت برق بلکه در کل صنعت کشور عدم رعایت استاندارد‌های نگهداری و بهره‌برداری از تجهیزات است.

حیدر نظافتی رئیس گروه استاندارد و توسعه فناوری شرکت توانیر، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» با اشاره به فعالیت این شرکت، اظهار کرد: تدوین استاندارد‌های مورد نیاز نیروگاه‌ها و شرکت‌های توزیع و برق منطقه‌ای را انجام می‌دهیم. شرکت‌های دانش بنیان که در پارک پردیسان بودند مباحثی که برای احیا و پیشرفت پروژه‌ها لازم بوده انعقاد قرارداد شده است. یکی از مشکلات اساسی ما نه تنها در صنعت برق بلکه در کل صنعت کشور عدم رعایت استاندارد‌های نگهداری و بهره‌برداری از تجهیزات بوده است ما سعی کردیم در صنعت برق با تدوین ۲۲۶ استاندارد در بخش پست و خط، و ۱۴ استاندارد اساسی در بخش نیروگاه‌ها در مجموع ۲۴۰ استاندارد تمام نیاز‌های نیروگاه‌ها و پست‌های برق را برطرف کردیم.

وی تصریح کرد: در تدوین این استاندارد‌ها نزدیک ۲ هزار و ۲۰۰ نفر مهندس برق از ۲۵ سال پیش فعالیت کردند. در توسعه فناوری نیز شرکت‌های دانش‌بنیانی که مجوز دارند اگر پروژه‌هایی در حوزه صنعت برق داشته باشند و مورد تایید این شرکت قرار گرفت ما از آن‌ها حمایت کردیم. در این دو سال گذشته ارتباط ما به دلیل شیوع کرونا کمتر شده است.

نظافتی گفت: ارتباط با شرکت‌های دانش بنیان برای ما خیلی مهم است. آشنایی با این شرکت‌های دانش بنیان با صنعت برق است که با مشکلاتی مواجه هستند این شرکت‌ها از نظر تئوری خیلی فعال هستند، اما از نظر آشنایی با خود صنعت برق با چالش‌هایی روبه رو هستند.

رئیس گروه استاندارد و توسعه فناوری شرکت توانیر، خاطرنشان کرد: شرکت‌های دانش بنیان باید نیاز‌های صنعت برق شناسایی کرده و در جهت رفع این نیاز‌ها تلاش کنند.

ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی